In ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 17 Απριλίου 2024

 

Κατέθεσα ερώτηση στη Βουλή προς τους αρμόδιους Υπουργούς με θέμα την πρόταση του Ποδηλατικού Ομίλου Τρίπολης για την κατασκευή ποδηλατοδρομίου στην Τρίπολη.

 

Ακολουθεί ολόκληρη η ερώτηση:

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κ. Πιερρακάκη
  την Υπουργό Εσωτερικών, κ. Νίκη Κεραμέως
  τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Κ. Χατζηδάκη

ΘΕΜΑ: Προτίθεται η Κυβέρνηση να συνδράμει την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίηση του αιτήματος του Ποδηλατικού Ομίλου Τρίπολης για την κατασκευή ποδηλατοδρομίου στην Τρίπολη;

Ο  Ποδηλατικός Όμιλος Τρίπολης είναι ένα σωματείο που αναδεικνύει ανελλιπώς κάθε χρόνο από το 2003 μέχρι σήμερα  Πρωταθλητές Ελλάδος στα αγωνίσματα της πίστας και που το 2022 κέρδισε τον τίτλο της καλύτερης  ομάδας παίδων στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα.

Οι αθλητές του, όπως και οι περισσότεροι Έλληνες ποδηλάτες, προπονούνται καθημερινά στο δρόμο, με όποιους κινδύνους μπορεί αυτό να συνεπάγεται. Επιπλέον προπονούνταν και περίπου δύο φορές τον μήνα στο εθνικό ποδηλατοδρόμιο του ΟΑΚΑ μέχρι που αυτό έκλεισε λόγω προβλημάτων της στέγης «Καλατράβα».

Σημειώνεται, ότι εκτός από το ποδηλατοδρόμιο στο ΟΑΚΑ, η χώρα διαθέτει από το 1932 ένα τσιμεντένιο στη Ρόδο, το οποίο εκτείνεται περιμετρικά του γηπέδου ποδοσφαίρου του Διαγόρα αλλά δεν είναι όμως ολυμπιακών προδιαγραφών. Ως εκ τούτου δεν μπορούν να φιλοξενηθούν εκεί διεθνείς αγώνες και Πανελλήνια Πρωταθλήματα, ενώ είναι εξαιρετικά κοστοβόρα η προπονητική προετοιμασία αθλητών από την ηπειρωτική Ελλάδα στη Ρόδο, λόγω της απόστασης και των ακριβών εισιτηρίων των πλωτών μέσων.

Απαγορευτικά υψηλά αναμένεται να είναι τα προπονητικά κόστη για τους αθλητές και στο Ποδηλατοδρόμιο στα Καθιανά Ακρωτηρίου Χανίων, το οποίο μετά την ανακατασκευή του αναμένεται να γίνει το δεύτερο δημόσιο Ποδηλατοδρόμιο διεθνών προδιαγραφών στην Ελλάδα. Η ανακατασκευή του έχει συμπεριληφθεί στο έργο «Στρατηγική Ανάπλαση Περιοχής Ποδηλατοδρομίου Δήμου Χανίων» που συμβασιοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023, προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι δεκαοχτώ (18) μήνες, με αναθέτουσα αρχή τον Δήμο Χανίων στον οποίο παραχωρήθηκε η χρήση του τον Οκτώβριο του 2011. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μέσα από πρόγραμμα «Παρεμβάσεις σε αστικές περιοχές και στο κτιριακό απόθεμα».

Βάσει των ανωτέρω, οι Έλληνες ποδηλάτες δε θα έχουν κατάλληλο χώρο να προπονηθούν για τα επόμενα έτη και η διεξαγωγή των Πανελληνίων Πρωταθλημάτων και των διεθνών αγώνων θα γίνονται εκτός Ελλάδος, ενώ τα σωματεία και η Ελληνική Ομοσπονδία Ποδηλασίας θα επιβαρύνουν υπέρμετρα τους ετήσιους προϋπολογισμούς τους, μεταβαίνοντας για προπονήσεις στη Βουλγαρία όπου βρίσκεται το πλησιέστερο σε εμάς Ολυμπιακών προδιαγραφών ποδηλατοδρόμιο.

Ο  Ποδηλατικός Όμιλος Τρίπολης, έχοντας προβλέψει από χρόνια τα ενδεχόμενα αδιέξοδα που προκαλεί στην Ελληνική Ποδηλασία η έλλειψη ποδηλατοδρομίων, έχει έρθει σε επαφή με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, προτείνοντας την κατασκευή στην Τρίπολη ενός τσιμεντένιου ποδηλατοδρομίου, 250 ή 333,33 μέτρων χωρίς υπόγεια διάβαση, βοηθητικούς χώρους και στέγη, έτσι ώστε να μην έχει μεγάλο κόστος  κατασκευής και συντήρησης.  Μάλιστα το κόστος του εκτιμάται ότι ισοδυναμεί περίπου όσο η αλλαγή χλοοτάπητα σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου ή η συντήρηση των εκάστοτε αθλητικών εγκαταστάσεων που αφειδώς εκτελούνται ετησίως από κάθε Περιφέρεια της χώρας, ακόμη και σε απομακρυσμένα χωριά και κωμοπόλεις για να εξυπηρετηθούν οι ντόπιες ερασιτεχνικές ομάδες.

Η Τρίπολη βρίσκεται στο κέντρο της Πελοποννήσου και μόλις 158χλμ από την Αθήνα. Ως εκ τούτου, μέχρι την αποκατάσταση του ΟΑΚΑ,  η λειτουργία ενός ποδηλατοδρομίου στην Τρίπολη, θα εξυπηρετούσε τις προπονητικές ανάγκες της πλειοψηφίας των Ελλήνων αθλητών ποδηλασίας πίστας ειδικά της Νότιας Ελλάδας ενώ θα προσφέρει την ευκαιρία στις εθνικές ομάδες να συνεχίζουν απρόσκοπτα την προετοιμασία τους για την Ολυμπιάδα και τα υπόλοιπα παγκόσμια αθλητικά γεγονότα.

Επιπλέον σε τοπικό επίπεδο ένα τέτοιο έργο θα καταστήσει την πόλη επίκεντρο του αθλητικού ενδιαφέροντος, καθώς πολλοί ποδηλάτες θα την επισκέπτονται τουλάχιστον τα Σαββατοκύριακα προκειμένου να προπονηθούν, θα πραγματοποιούνται εδώ οι αγώνες της Ομοσπονδίας και τα τοπικά πρωταθλήματα, ενώ αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα  ο αριθμός των παιδιών που θα ασχοληθούν με το άθλημα, καθώς και οι επιδόσεις τους σε αυτό. Επιπλέον  θα διασφαλίσουμε τη σωματική ακεραιότητα και την ασφάλεια των μικρών αθλητών προσφέροντάς τους ένα οριοθετημένο χώρο προπόνησης, προστατευμένο από διερχόμενα οχήματα, απρόσεκτους πεζούς, αδέσποτα ζώα και άλλους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης στο δρόμο.

Για αυτό το λόγο, τα μέλη του Ποδηλατικού Ομίλου Τρίπολης, έχουν αιτηθεί τη δημιουργία τσιμεντένιου ποδηλατοδρομίου στην Τρίπολη και έχουν ζητήσει τη συμβολή τόσο του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού όσο και της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Το αίτημα αυτό έχει και τη σύμφωνη γνώμη της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας. Επιπλέον το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου δέχεται να διαθέσει χώρο 8 στρεμμάτων που έχει για την κατασκευή ποδηλατοδρομίου.

Δεδομένου ότι η ποδηλασία είναι ένα άθλημα ευρέως διαδεδομένο τόσο  στην Ευρώπη όσο και στον κόσμο και ότι γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και αρκετοί Έλληνες αθλητές  είναι κάτοχοι παγκοσμίων τίτλων στα αγωνίσματα της ποδηλασίας πίστας.

Δεδομένου ότι δεν τίθεται θέμα επιλεξιμότητας κατασκευής ενός ποδηλατοδρομίου ως συγχρηματοδοτούμενου έργου, δεδομένου ότι ήδη έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας η ανακατασκευή Ποδηλατοδρόμιο στα Καθιανά Ακρωτηρίου Χανίων.

Δεδομένου ότι έργο δεν είναι τεχνικά δύσκολο και ο προϋπολογισμός του είναι σχετικά χαμηλός και ήδη υπάρχουν οι σχετικές μελέτες για την Ανακατασκευή του ποδηλατοδρόμιου στα Χανιά αλλά και για την κατασκευή «Ανοιχτού Ποδηλατοδρομίου στο Βόλο».

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

  1. Έχουν οποιαδήποτε αντίρρηση για τη νομιμότητα, τη σκοπιμότητα και το δυνητικό κόστος ενός ποδηλατοδρομίου στην Τρίπολη;
  2. Υπάρχουν εκτιμήσεις σχετικά με τα κόστη ενός ποδηλατοδρομίου 250 ή 333,33 μέτρων χωρίς υπόγεια διάβαση, βοηθητικούς χώρους και στέγη όπως αυτό που προτείνει ο Ποδηλατικός Όμιλος Τρίπολης;
  3. Ποιον φορέα θα προέκριναν ως αναθέτουσα αρχή ενός τέτοιου έργου; Την Περιφέρεια Πελοποννήσου όπως προτείνει ο Ποδηλατικός Όμιλος Τρίπολης και όπως συμβαίνει με την ωρίμανση του ποδηλατοδρομίου στον Βόλο από την Περιφέρεια Θεσσαλίας ή τον Δήμο Τρίπολης στα πρότυπα του ανακατασκευής του Ποδηλατοδρομίου στα Καθιανά Ακρωτηρίου Χανίων από τον Δήμο Χανίων;
  4. Ποιος είναι ο καταλληλότερος φορέας για τη διαχείριση του ποδηλατοδρομίου μετά την κατασκευή σύμφωνα με την εμπειρία τους από τη διαχείριση συγκρίσιμων αθλητικών εγκαταστάσεων;
  5. Ποια πηγή χρηματοδότησης θα προέκριναν για την κατασκευή του προτεινόμενου ποδηλατοδρομίου στην Τρίπολη δεδομένου ότι το ποδηλατοδρόμιο Χανίων έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το ποδηλατοδρόμιο Χανίων είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης»;
  6. Σε ποιες ενέργειες μπορούν να προβούν οι υπηρεσίες των Υπουργείων τους για να συνδράμουν στην ωρίμανση ενός τέτοιου έργου από τον κατάλληλο φορέα για τη δημοπράτηση του έργου;

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search