In ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ:  Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου

ΘΕΜΑ: «Προκήρυξη για την πλήρωση των θέσεων Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού».

Κύριε Υπουργέ,

Στις 29 Ιανουαρίου 2019 δημοσιεύθηκε η προκήρυξη για την πλήρωση των θέσεων Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού. Η προσεκτική ανάγνωση της προκήρυξης φέρνει στο φώς κάποιες αλλαγές σε σχέση με ανάλογες προηγούμενες προκηρύξεις. Πιο συγκεκριμένα, αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικοί που έχουν συμπληρώσει ή συμπληρώνουν πέντε συνολικά έτη απόσπασης στο εξωτερικό, ως εκπαιδευτικοί ή Συντονιστές ή Αναπληρωτές Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού, ενώ μέχρι τώρα η σχετική προϋπηρεσία μοριοδοτούνταν με 2 μόρια.

Επιπλέον, εκτός από την πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής που επιλέγει ο συντονιστής εκπαιδευτικός, δίνεται περιορισμένη δυνατότητα επιλογής δεύτερης γλώσσας μεταξύ των αγγλικών, γαλλικών ή γερμανικών, και όχι μιας εκ των γλωσσών των περιοχών ευθύνης. Σε παλαιότερες προκηρύξεις ήταν υποχρεωτική η άριστη γνώση της γλώσσας υποδοχής και μοριοδοτούνταν η γνώση κάθε επιπλέον γλώσσας.

Τέλος, είναι σημαντικό να υπάρξει μια διασαφήνιση σχετικά με το πώς θα γίνει η επιλογή των συντονιστών σε χώρες για τις οποίες δεν υπάρχουν οργανισμοί πιστοποίησης γλωσσομάθειας, όπως για τα Ουκρανικά, καθώς και να υπάρξει μια πρόβλεψη σε περίπτωση που δε βρεθούν εκπαιδευτικοί με τα προσόντα που ζητούνται.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ.Υπουργός:

Προτίθεται το Υπουργείο να προσμετρά την εργασιακή εμπειρία, των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, στην επιλογή των συντονιστών εκπαιδευτικών εξωτερικού;

Θα συμπεριλάβει το Υπουργείο τη γνώση περισσότερων ξένων γλωσσών (ως δεύτερη γλώσσα) ώστε η προκήρυξη να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του επαγγέλματος; Πως θα γίνει η επιλογή συντονιστών σε χώρες που δεν υπάρχουν οργανισμοί πιστοποίησης γλωσσομάθειας;

Υπάρχει κάποια πρόβλεψη σε περίπτωση που δε βρεθούν εκπαιδευτικοί με τα προσόντα που ζητούνται;

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search