ΘΕΜΑ: Θα αναθεωρηθεί η εκτός «γεωπολιτικού» τόπου και χρόνου πολιτική για τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας η οποία αντί να δίνει διεξόδους στις μεταποιητικές επιχειρήσεις τις επιβαρύνει με πρόσθετα βάρη απειλώντας την ανταγωνιστικότητα τους;
Μια από τις μεγαλύτερες δομικές αδυναμίες της οικονομικής και αναπτυξιακής πολιτικής Κυβερνητικής είναι ότι αδυνατεί να προσαρμοστεί στις παγκόσμιες εξελίξεις ειδικά στον κλάδο της Βιομηχανίας.
Η Κυβέρνηση των ΗΠΑ, σε απάντηση στον προστατευτισμό της κινεζικής βιομηχανικής πολιτικής, εκτιμάται ότι, με την προώθηση της νομοθεσίας περί μείωσης του πληθωρισμού «Inflation Reduction Act» τον Αύγουστο του 2022 και για τους ημιαγωγούς (CHIPS & Science Act) και νωρίτερα τον Νοέμβριο του 2021 της νομοθεσίας για την ενίσχυση των υποδομών (Bipartisan Infrastructure Law), δρομολόγησε σωρευτικά 2 τρισεκατομμύρια δολάρια ομοσπονδιακών πόρων για επενδύσεις σε βάθος μιας δεκαετίας στην αμερικάνικη οικονομία. Το μεγαλύτερο μέρος των πόρων άμεσα ή έμμεσα θα κατευθυνθούν στην εγχώρια βιομηχανία με τη χορήγηση επιδοτήσεων και φορολογικών πιστώσεων με διακηρυγμένο σκοπό την οικοδόμηση μιας νέας πράσινης οικονομίας.
H γεωπολιτική στροφή των ΗΠΑ, που προκάλεσε εξαρχής παρενέργειες στην Ευρωπαϊκή Βιομηχανία, οδηγώντας σε αποφάσεις για μεταφορά επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και επενδύσεων από την Ευρώπη στις ΗΠΑ, αλλά και οι αντίστοιχες πολιτικές που εφαρμόζονται από άλλες μεγάλες βιομηχανικές χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία και η Ινδία οδήγησαν σε πολιτικές αποφάσεις και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Επιτροπή παρουσίασε στις αρχές Φεβρουαρίου του 2023 ένα Βιομηχανικό Σχέδιο για την Πράσινη Συμφωνία (Green Deal Industrial Plan) με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μηδενικών καθαρών εκπομπών και τη στήριξη της ταχείας μετάβασης προς την κλιματική ουδετερότητα.
Στο πλαίσιο αυτό η Επιτροπή διευκόλυνε, τη χρήση των υφιστάμενων ενωσιακών κονδυλίων (Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και πολυετής μακροπρόθεσμος προϋπολογισμός της ΕΕ) για τη χρηματοδότηση της καινοτομίας, της κατασκευής και της διάθεσης καθαρών τεχνολογιών, με έμφαση στο REPowerEU, το InvestEU (πρώην Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων – Ταμείο Juncker) και το Ταμείο Καινοτομίας. Η Επιτροπή ανακοίνωσε επίσης τη σύσταση του Ταμείου Ευρωπαϊκής Κυριαρχίας, ως μεσοπρόθεσμη διαρθρωτική απάντηση για τις επενδυτικές ανάγκες της Ευρωπαϊκής Βιομηχανίας αλλά και για Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος.
Ωστόσο αντί για τη σοβαρή ωρίμανση του φιλόδοξου Ταμείου Ευρωπαϊκής Κυριαρχίας, τον Ιούνιο του 2023, η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανακοίνωσε τη «Στρατηγική Τεχνολογική Πλατφόρμα για την Ευρώπη» (STEP) για την πρόσθετη κατεύθυνση 10 δις. ευρώ από 4 υφιστάμενα ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης σε τεχνολογικούς τομείς που είναι ζωτικής σημασίας για την πρωτοκαθεδρία της Ευρώπης όπως οι τομείς της ψηφιακής και της υπερπροηγμένης τεχνολογίας, της καθαρής τεχνολογίας και της βιοτεχνολογίας. Η ανακοίνωση αυτή αποτέλεσε μια ξεκάθαρη απόδειξη της απροθυμίας κυρίως των κυβερνήσεων της Ευρώπης να προχωρήσουν σε σοβαρή εμβάθυνση της ΕΕ και στο πεδίο της βιομηχανικής πολιτικής.
Παρά όμως την απογοητευτική εξέλιξη σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης σημειώνεται ότι οι Κυβερνήσεις μεγάλων οικονομιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης διοχέτευσαν πρωτοφανείς δημόσιους πόρους στις οικονομίες τους αξιοποιώντας την τεράστια ευελιξία που τους προσέφεραν σε επίπεδο χορήγησης κρατικών ενισχύσεων το Προσωρινό Πλαίσιο Κρίσης και Μετάβασης (Temporary Crisis Transition Framework) από τον Μάρτιο του 2023 στο πλαίσιο του Βιομηχανικού Σχεδίου για την Πράσινη Συμφωνία και του προγενέστερου Προσωρινού Πλαισίου Κρίσης (Temporary Transition Framework) από τον Μάρτιο του 2022 που θεσπίστηκε μετά από τη Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2022 και το 2023, ενέκρινε πλαίσια ενισχύσεων ύψους 220 δισ. ευρώ για τη Γερμανία, 160 δισ. ευρώ η Γαλλία και δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ για τις υπόλοιπες χώρες. Μάλιστα εκτιμάται ότι οι βιομηχανίες των χωρών έλαβαν τη μερίδα του λέοντος καθώς οι επιδοτήσεις κατευθύνονταν κυρίως σε ενεργοβόρους κλάδους της μεταποίησης. Μάλιστα η τάση αυτή φαίνεται ότι επιτείνεται δεδομένου ότι στα μέσα Οκτωβρίου ο Γερμανός Υπουργός Οικονομικών εξήγγειλε μια νέα βιομηχανική πολιτική που περιλαμβάνει πλαφόν στις τιμές των ενεργοβόρων επιχειρήσεων αλλά και μια σειρά από νέες ενισχύσεις του κλάδου της μεταποίησης.
Ωστόσο οι εξελίξεις στην ελληνική βιομηχανία δείχνουν ότι οι Κυβερνητικές επιλογές βρίσκονται εκτός «γεωπολιτικού» τόπου και χρόνου.
Όπως κατήγγειλε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων σε Βιομηχανικές Περιοχές (ΠΑΣΕΒΙΠΕ) στις 31/10 με παρέμβαση του προς τον Υπουργό Ανάπτυξης στους λογαριασμούς κοινοχρήστων από διάφορα Επιχειρηματικά Πάρκα ανά την Ελλάδα «αποτυπώνονται αυξήσεις που ξεκινούν στην καλύτερη περίπτωση από 100% καταλήγοντας έως και 800% (!) σε ορισμένες επιχειρήσεις». Επιπλέον «σε άλλα δείγματα, που αφορούν συνολικές λειτουργικές δαπάνες ολόκληρων Βιομηχανικών Περιοχών, αποτυπώνονται αντίστοιχες σημαντικές αυξήσεις, όχι μόνο στα κοινόχρηστα του 3ου τριμήνου του 2023 σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022/21, αλλά και συνολικότερα τα τρία τελευταία χρόνια».
Μάλιστα τα ανωτέρω είναι εν πολλοίς απόρροια της εφαρμογής του ν.4982/2022 με τον οποίο η Κυβέρνηση χορήγησε στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, η οποία έχει υπό τη διαχείριση της 27 βιομηχανικές περιοχές όπου βρίσκονται εγκατεστημένες 2.285 επιχειρήσεις, το δικαίωμα στην πράξη μέσω της κατάρτισης των Κανονισμών Λειτουργίας των ΒΙΠΕ να επιβάλει μονομερώς όρους στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, αφού για να αποφευχθεί αυτό πρέπει να καταψηφίσουν τον Κανονισμό ενήμεροι ιδιοκτήτες γης (επιχειρήσεις) που εκπροσωπούν κατ’ ελάχιστον ποσοστό πενήντα ένα τοις εκατό (51%) της συνολικής έκτασης.
Αλλά αυτό όπως υποστήριξε με άρθρο στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 3.9.2023 ο Διευθύνων Σύμβουλος μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της χώρας η επίτευξη της ανωτέρω πλειοψηφίας από τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις είναι αδύνατη «δεδομένου ότι στις περισσότερες ΒΙΠΕ η ίδια η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ με τους κοινόχρηστους και τους κοινωφελείς χώρους καθώς και τα αδιάθετα οικόπεδα που αδίκως προσμετρώνται αλλά και των εταιρειών που δεν τηρούν τον κανονισμό ακόμα και σε επουσιώδη θέματα ελέγχει άνω του 60% της έκτασης των δικαιούμενων ψήφου ακινήτων».
Δηλαδή ουσιαστικά η Κυβέρνηση αφαίρεσε από τις εγκαταστημένες σε ΒΙΠΕ επιχειρήσεις το δικαίωμα να αποφασίζουν για βασικά θέματα λειτουργίας και ιδιοκτησίας τους και στη συνέχεια επιβαρύνονται με λειτουργικές δαπάνες και χρεώσεις εκτός κάθε επιχειρηματικής λογικής. Η επιλογή αυτή φαίνεται πως αφαιρεί ανταγωνιστικότητα από τις εντός ΒΙΠΕ των βασικών προϋποθέσεων για να είναι ανταγωνιστικές, που τελικά φαίνεται ότι απολαμβάνουν μόνον οι επιχειρήσεις εκτός σε Οργανωμένους Υποδοχείς Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (ΟΥΜΕΔ).
Μάλιστα η ΠΑΣΕΒΙΠΕ στις 30.08.2023 σχολιάζοντας την ανακοίνωσή της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, για τη ψηφοφορία με την οποία τέθηκαν σε ισχύ οι νέοι Κανονισμοί Λειτουργίας των Επιχειρηματικών Πάρκων είχε καταγγείλει ότι κανόνες λειτουργίας προήλθαν, «από μια πλήρως αμφισβητούμενη εκλογική διαδικασία, που δεν νοείται σε μια ευνομούμενη δημοκρατική κοινωνία» καθώς «ήταν ειδικά σχεδιασμένη, ώστε να ψηφίζει σχεδόν μόνον ίδια και να αποκλείεται η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων» και από την οποία αποκλείστηκαν ακόμη και «όσοι είχαν οφειλές ύψους έστω και 21€».
Σοβαρές ανησυχίες για τις σκοπιμότητες των αποφάσεων της λειτουργίας της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ δημιουργεί το γεγονός ότι η συμμετοχή στο 65% του κεφαλαίου πέρασε από τον Δεκέμβριο του 2021 υπό τη διαχείριση της Blantyre Capital Limited (“Blantyre Capital”) στο πλαίσιο σύμβασης της Τράπεζας Πειραιώς, θυγατρικής της Πειραιώς Financial Holdings, με εταιρείες του ανωτέρου ομίλου που εδρεύει στο Λονδίνο, για τη διαχείριση μη κύριων συμμετοχών που κατέχει και για αρχική περίοδο διάρκειας 10 ετών. Ειδικότερα όπως καταγράφεται στον Ισολογισμό έτους 2021 της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ «εντός του 2021 η συμμετοχή της Τράπεζας στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ εισφέρθηκε σε είδος στη νεοϊδρυθείσα ετερόρρυθμη εταιρεία Strix Holdings LP που ιδρύθηκε στην Ιρλανδία. Επίσης, η Τράπεζα ίδρυσε μία εταιρεία διαχείρισης ακίνητης περιουσίας, με επωνυμία Strix Asset Management Ltd, η οποία παρέχει εξειδικευμένη επαγγελματική διαχείριση των συμμετοχών που κατέχει η Τράπεζα στο πλαίσιο της Συναλλαγής Mayfair. Την 16η Δεκεμβρίου 2021, η Τράπεζα πώλησε στη Blantyre Capital το 75% της συμμετοχής της στην Strix Asset Management Ltd και έχασε τον έλεγχο επί της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Από αυτή την ημέρα, ο Όμιλος Πειραιώς Holdings ασκεί ουσιώδη επιρροή στη Strix Holdings LP. Η STRIX HOLDINGS L.P. κατέχει ποσοστό 64% των μετοχών της Εταιρείας.». Υπενθυμίζεται ότι το 2017 η συμμετοχή 35% του Δημοσίου στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ είχε μεταβιβαστεί στο «Υπερταμείο».
Η διοίκηση της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ ανακοίνωσε τον Απρίλιο του 2023 ένα επενδυτικό πλάνο για την αναβάθμιση υποδομών 14 βιομηχανικών πάρκων με συγχρηματοδότηση κατά 50% από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και συγκεκριμένα στο πλαίσιο της προκήρυξης «Νέα Βιομηχανικά Πάρκα» ενώ η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ ουσιαστικά θα καλύψει το υπόλοιπο 50% εμπροσθοβαρώς με 25% ίδια κεφάλαια, και 25% δανεισμό το ύψος της επένδυσης, η οποία θα αποδοθεί στις εγκαταστημένες επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ μέσω κοινοχρήστων σταδιακά σε βάθος 20 ετών με μέγιστη ετήσια προσαύξηση 20%. Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος για τα «Νέα Βιομηχανικά Πάρκα» έχει οριστεί στα 62.998.348,36 € και κατανέμεται: α. σε 37.998.348,36 € για τη χρηματοδότηση «επενδυτικών σχεδίων που αφορούν τη δημιουργία νέων βιομηχανικών πάρκων επόμενης γενιάς, την επέκταση, εκσυγχρονισμό ή αναβάθμιση των υφισταμένων και τη μετατροπή περιοχών με υψηλή βιομηχανική συγκέντρωση σε πράσινα και ψηφιοποιημένα βιομηχανικά πάρκα με Φορέα υλοποίησης τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας και φορέα ωρίμανσης το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» και β. σε 25.000.000 € για τη χρηματοδότηση «της κατασκευής υποσταθμών διανομής ηλεκτρικής ενέργειας για την εξυπηρέτηση των αναγκών τόσο των υφιστάμενων βιομηχανικών περιοχών και πάρκων της εγχώριας αγοράς όσο και τρίτων χρηστών του δικτύου, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις».
Ωστόσο οι ως άνω πρωτοβουλίες της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και οι προβλεπόμενοι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας είναι πλήρως αναντίστοιχοι όχι μόνο με τις διεθνείς γεωοικονομικές εξελίξεις αλλά και με τον διακηρυγμένο κυβερνητικό στόχο για την ενίσχυση της ελληνικής βιομηχανίας και τη μετατροπή των άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων σε ΟΥΜΕΔ, στο πλαίσιο ενός νέου παραγωγικού υποδείγματος. Η αντιπαραβολή με τους πόρους που διατίθενται στους 100 μεγαλύτερους τελικούς δικαιούχους πόρων του ΤΑΑ έως τη 30η.06.2023 καταδεικνύει ότι η χρηματοδότηση για την αναβάθμισης των ΒΙΠΕ υπολείπεται ή συναγωνίζεται της προβλεπόμενης χρηματοδότησης ορισμένων Δήμων, της αναβάθμισης του ΟΑΚΑ και της ανακατασκευής της Αγοράς της Κουλούρας όπου θα μεταγκατασταθεί το Τελωνείο Ημαθίας, της αποκατάστασης κτιρίων στο πρώην βασιλικό κτήμα στο Τατόι αλλά και της (δανειακής με μηδενικά πραγματικά επιτόκια) χρηματοδότησης μεμονομένων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων ενοικίασης αυτοκινήτων. Επιπλέον το γεγονός ότι η ίδια προκήρυξη για τα «Νέα Βιομηχανικά Πάρκα» έχει υποστεί έως τώρα 10 τροποποιήσεις είναι μια ένδειξη των σχεδιαστικών αδυναμιών της βιομηχανικής πολιτικής της Κυβέρνησης.
Ανησυχητικό στοιχείο είναι ότι στο συνοδευτικό υλικό που χορήγησε στη Βουλή ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Νικόλαος Παπαθανάσης εν όψει της από 17.03.2023 ενημέρωσης της Βουλής σχετικά με την πορεία υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας φαίνεται ότι τόσο τα «Νέα Βιομηχανικά Πάρκα» όσο και το πρόγραμμα «Έξυπνη Μεταποίηση» προϋπολογισμού 75 εκ. ευρώ τελούν υπό αξιολόγηση χωρίς να δοθεί κάποια περαιτέρω διευκρίνιση και αφήνοντας υπόνοιες για το μέλλον τους εν όψει της αναθεώρησης του Ταμείου Ανάκαμψης. Επιπλέον στην ίδια παρουσίαση ο κ. Παπαθανάσης επιβεβαίωσε ότι και στα δάνεια των επιχειρήσεων προς βιομηχανικές επιχειρήσεις υπολείπονται αυτά των τουριστικών επιχειρήσεων. Αν μάλιστα υποτεθεί ότι το μερίδιο του λέοντος των δανείων προς βιομηχανίες αφορούν τα δάνεια στα δύο διυλιστήρια της χώρας που ξεπερνάνε τα 45 εκ. ευρώ υπάρχει ο κίνδυνος εν τέλει ο κλάδος της μεταποίησης στην πραγματικότητα να είναι ο λιγότερο χρηματοδοτημένος από το ΤΑΑ.
Επειδή όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια ζοφερή εικόνα για τις ΒΙΠΕ και εν γένει τη βιομηχανική πολιτικής της χώρας και υποδηλώνουν ότι το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης δεν μπορεί να συγχρονιστεί στοιχειωδώς με τις κρίσιμες παγκόσμιες γεωπολιτικές και γεωοικονομικές εξελίξεις, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
- Παρακολουθούν τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις ειδικά τα τελευταία χρόνια που επιστρέφουν απροκάλυπτα πολιτικές κρατικών ενισχύσεων των εγχώριων βιομηχανιών ακόμα και των μεγάλων βιομηχανικών οικονομιών και έχουν διαμορφώσει στρατηγική για την αντιμετώπιση των πιθανών παρενεργειών στην ελληνική οικονομία και την αναγκαία θωράκιση της ελληνικής βιομηχανίας;
- Υπάρχει άλλο διεθνές παράδειγμα όπου η τύχη των οργανωμένων υποδοχέων μεταποιητικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων έχει αφεθεί στη διαχείριση ενός εξωχώριου fund και ενός fund που εποπτεύεται από τους πιστωτές της χώρας;
- Ποια θεωρούν ότι ήταν έως σήμερα η προστιθέμενη αξία από τη μεταφορά της συμμετοχής 64% στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ της Τράπεζας Πειραιώς στη Blantyre Capital και η μεταφορά της συμμετοχής 35% του Δημοσίου στο Υπερταμείο;
- Θεωρούν ότι είναι εύλογο, την ώρα που τα περισσότερα από τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ επιδοτούν με πρωτοφανή για τις τελευταίες δεκαετίες ποσά τις βιομηχανίες τους, στην Ελλάδα με ευθύνη της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ να αυξάνονται οι λογαριασμοί κοινοχρήστων για τις εγκαταστάσεις ΒΙΠΕ με ρυθμούς σαν αυτούς που καταγγέλλει η ΠΑΣΕΒΙΠΕ; Επιβεβαιώνουν ή απορρίπτουν την εν λόγω καταγγελία για το ύψος των αυξήσεων;
- Σχετικά με το πρόγραμμα για τα «Νέα Βιομηχανικά Πάρκα»:
- Με ποια κριτήρια ορίστηκε ο προϋπολογισμός του και θεωρείται επαρκής για να μπορέσει να αναβαθμίσει το σύνολο των υφιστάμενων ΒΙΠΕ αλλά και να ενθαρρύνει την ίδρυση νέων ΟΥΜΕΔ;
- Γιατί τουλάχιστον ο υφιστάμενος προϋπολογισμός δεν αξιοποιείται ώστε να μην αυξάνονται τα κόστη συμμετοχής των επιχειρήσεων που βρίσκεται στις ΒΙΠΕ και να αυξηθεί η ανταποδοτικότητα των κοινοχρήστων ώστε να αποτελέσει κίνητρο η συμμετοχή περισσότερων επιχειρήσεων σε ΟΥΜΕΔ;
- Γιατί χρειάστηκε να τροποποιηθεί 10 φορές η προκήρυξη του προγράμματος;
- Ποιες είναι οι ενέργειες που έχουν γίνει από τον φορέα υλοποίησης (Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας) και τον φορέα ωρίμανσης (ΤΑΙΠΕΔ) του πρώτου τμήματος της δράσης;
- Ποιες ενέργειες έχει κάνει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ ανταποκρινόμενη στην προκήρυξη και γιατί η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ ανακοίνωσε την αναβάθμιση μόνο 14 ΒΙΠΕ και όχι όλων όσων διαχειρίζεται;
- Ποιες ενέργειες έχει κάνει η ΔΕΔΔΗΕ ως δικαιούχος του δεύτερου σκέλους του προγράμματος;
- Ποιος ο βαθμός απορρόφησης των δύο σκελών του προγράμματος;
- Σχετικά με το πρόγραμμα «Έξυπνη Μεταποίηση»:
- Με ποια κριτήρια ορίστηκε ο προϋπολογισμός του και θεωρείται επαρκής για να έχει σοβαρή προστιθέμενη αξία στην ελληνική βιομηχανία;
- Ποιος είναι ο αριθμός των επιχειρήσεων που αιτήθηκαν και ο αριθμός των επιχειρήσεων που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα και ποιος ο βαθμός απορρόφησης του προγράμματος;
- Σε τι συνίσταται η αξιολόγηση των προγραμμάτων «Νέα Βιομηχανικά Πάρκα» και «Έξυπνη Μεταποίηση» που αναφέρεται στο υλικό που χορήγησε εν όψει της της από 17.03.2023 ενημέρωσης της Βουλής σχετικά με την πορεία υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας;
- Έχουν διερευνήσει τις καταγγελίες της ΠΑΣΕΒΙΠΕ για την αδιαφανή διενέργεια των εκλογών από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για την κύρωση των κανονισμών των ΒΙΠΕ;
- Πως αξιολογούν τη θέση της ΠΑΣΕΒΙΠΕ ότι οι λεόντειοι όροι εις βάρος των εγκατεστημένων στις ΒΙΠΕ επιχειρήσεων μειώνουν την ανταγωνιστικότητα τους έναντι των επιχειρήσεων εκτός ΟΥΜΕΔ;
- Πως αξιολογούν την εφαρμογή του ν.4982/2022 έως σήμερα; Πόσες αιτήσεις για αγορά γης και εγκατάσταση σε ΟΥΜΕΔ έχουν υποβληθεί από την ψήφιση του;
- Στο από 9/9/2022 δελτίο τύπου του Υπουργείο Ανάπτυξης με το οποίο δημοσιοποιήθηκε η «Εθνική Στρατηγική για τη Βιομηχανία», που αναπτύχθηκε μέσω του προγράμματος τεχνικής βοήθειας της DG Reform της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με ανάδοχο την εταιρεία Price Waterhouse Coopers, αναφέρεται ότι «η Στρατηγική αποκτά πρακτική εφαρμογή μέσω ενός Σχεδίου Δράσης 43ων παρεμβάσεων και συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δις ευρώ (εκ των οποίων 650 εκατομμύρια έχουν ήδη ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης)».
- Πόσες από αυτές τις δράσεις και τους πόρους εν τέλει αφορούν τα κίνητρα για την ανάπτυξη και την ενίσχυση των ΟΥΜΕΔ;
- Ποια είναι ο πορεία εφαρμογής αυτού του σχεδίου δράσης;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος